شما اینجا هستید : خانه  »  دانلود فیلمدانلود فیلم ایرانیدانلود فیلم های ایرانی جدید   »   دانلود فیلم ایرانی برف

دانلود فیلم ایرانی برف

دانلود فیلم ایرانی برف

دانلود فیلم ایرانی برف با لینک مستقیم

(در صورت نارضایتی صاحب اثر لینک دانلود حذف می شود)

دانلود فیلم ایرانی برف

نام فیلم : برف
ژانر :اجتماعی ،خانوادگی ،
کارگردان : مهدی رحمانی
نویسنده : مهدی رحمانی
بازیگران : رویا تیموریان ,افشین هاشمی ,محمدرضا غفاری ,آناهیتا افشار ,رابعه مدنی ,مینا ساداتی ,شیرین دخت یزدانبخش ,میلاد کی مرام
محصول کشور : ایران
سال تولید : ۱۳۹۲
زبان :
کیفیت : بالا
خلاصه داستان : فیلم برف داستان یک روز از زندگی یک خانواده است که علیرغم مشکلات مالی درگیر برگزاری مراسم آبرومند خواستگاری دخترشان هستند و خانه ویلایی آنها در گرو بانک بوده و پدر برای رفع مسائل مالی پسر بزرگتر گرفتار است…

توضیحات بیشتر در مورد فیلم برف

سی یک نما – از نظر موقعیت و قصه ، برف فیلم است یا نمایش را خود بیننده باید تشخیص بدهد اما به نظر می رسد که اگر تماشاگر یک نمایش به دیدن این کار در روی صحنه می نشست رضایت بیشتری از بیننده یک فیلم می توانست داشته باشد.

فیلم با ورود محمدرضا غفاری بازیگر خوب و مستعد جوان این روزهای سینما آغاز و با او هم به پایان می یابد . سربازی که آمده تا در کنار خانواده تنهائی یک سرباز را تسکین دهد اما زندگی خانوادگیش را به اندازه ای آشفته می بیند که تنهائی را به این با هم بودن زیر چتر دروغ ترجیح میدهد.داستان موضوع خوبی دارد اما باز هم تکرار می کنم برای یک نمایش و نه فیلم . به همین دلیل هم با تمام نکات قوتی که در “برف” هست اما خسته کننده به نظر میرسد.فیلی که قصه اش در کمتر از یک شبانه روز رقم می خورد و تنها یک لوکیشن دارد.

دانلود فیلم ایرانی برف

مهدی رحمانی در یک برنامه تلویزیونی از شبکه “آی فیلم” در مورد نام سومین فیلمش می گوید:

“وقتی که برف روی چیزی می نشیند آن را می پوشاند اما عمر برف کوتاه است و به زودی همه چیز نمایان می شود ” .درست مثل قصه ی این فیلم که خیلی زود همه پنهانکاری ها لو می رود

و….اما منتقدین از برف چه می گویند:

علی‌رضا حسن‌خانی: این‌که فیلم‌سازان ما به‌خصوص کارگردان‌های جوان چرا از محیط‌های بسته و محصور خارج نمی‌شوند سؤالی است که باید با دقت و کارشناسی به آن پاسخ داد اما می‌توان جسارت و ریسک‌پذیری کارگردان‌های جوان در خارج نشدن از این فضا را به عنوان عاملی جدی مد نظر قرار داد. مهدی رحمانی نشان می‌دهد حضور در همین فضای بسته هم نمی‌تواند دست و پایش را ببندد و توان و جسارت کافی برای به سرانجام رساندن یک قصه‌ی کامل در فضای محدود یک خانه را دارد. همین امر به کمک فیلم‌نامه‌ی خوب باعث شده برف تبدیل به ملودرام جذابی شود که می‌تواند مخاطبش را تا پایان همراه کند. علاوه بر فیلم‌نامه، بازی‌های خوب بازیگران به‌خصوص محمدرضا غفاری و رابعه مدنی کمک شایانی در پیشبرد روند قصه دارد و لحظه‌های دلنشینی مثل سکانس رقص جلوی تلویزیون و یا گپ و گفت روی بالکن را رقم می‌زند. خوبی برف در این است که بی ادا و اصول و بدون حرف‌های قلمبه‌سلمبه فقط می‌خواهد کارش را بکند و ملودرامش را پیش ببرد. فیلم آشکارا از هر شعار و مانیفستی عاری است و ادعای شناسایی و حل معضل اجتماعی را هم ندارد. نکته‌ی مثبت فیلم هم درست در همین بی‌ادعایی و اصرارش در عدم خروج از چارچوب‌های ساده‌ی قصه‌گویی است. هرچند از یک نگاه نمادگرایانه و با وسواس می‌توان آن خانه و افراد حاضر در آن و مشکلات‌شان را با مسائل اجتماعی و پیرامونی مرتبط دانست و برای‌شان مابه‌ازاهایی کشف کرد اما فیلم دلالت مستقیمی برای تأیید این رویکرد ندارد.

دانلود فیلم ایرانی برف

علی شیرازی:پس از درخشش و مطرح شدن کیارستمی در عرصه‌ی جهانی، فیلم‌سازان زیادی کوشیدند راه او را در پیش گیرند ولی در عمل، بسیاری از آن‌ها فقط توانستند آثاری غیراصیل و پر از ادا و اصول خلق کنند که نه هنری بودند و نه تجاری و تنها شباهت‌هایی ظاهری با آثار این فیلم‌ساز داشتند. حالا هم چند سالی است که تب اصغر فرهادی خیلی‌ها را گرفته و بخشی از سرمایه‌های بالقوه‌ی سینمای ایران در مسیری افتاده که تقریباً فرجام آن پیشاپیش مشخص است. برفهم ­به‌سان بسیاری از فیلم‌های امسال یک‌شبه خلق شده، به این معنی که فیلم‌سازی تصمیم گرفته قصه‌ای را به تمامی (منهای سکانس پایانی و بارش برف در خیابان) در فضای یک خانه‌ی قدیمی شکل ببخشد و چند کاراکتر را هم در داستان تعریف کرده که مدام اطلاعاتی تکراری را به خورد تماشاگر می‌دهند. هر جا هم که قرار است فراز و فرودی شکل بگیرد، به سبب فقدان عمق دراماتیک و شخصیت‌پردازی، با بن‌بست روبه‌رو شده (مثلاً توجه کنید به کل کاراکتر، حضور و بازی افشین هاشمی در فیلم) و در نهایت، آن‌چه عاید بیننده (و خود سازندگان فیلم) می­شود «هیچ» است.

دانلود فیلم ایرانی برف

مرتضی حقیقت بیان :فیلم فیلم خوبیست با تمام ایراد هایش . از همون ثانیه اول به راحتی می شد با فیلم ارتباط برقرار کرد و فیلم ریتم خوبی داره و اتفاقات رو به خوبی پشت سر هم گذاشته شده و به زندگی واقعی نزدیکه. از نظر نماد شناسی ، تمامی اقشار جامعه در این فیلم جایگاهی داشتند و نمادی از آنها در این فیلم بود . اوج کار و فوق العاده ترین صحنه کار صحنه پایانیست که به خوبی تکلیف ما رو با همه چیز مشخص می کند.

سحر عصر آزاد : فیلم از آن جنس آثاری است که از وقایع ریز و درشت روزمره که در وضعیتی بحرانی تشدید شده به یک درام درونی می‌رسد که به روابط گذشته شخصیت‌ها و وجوه پنهان آنها نقب می‌زند. فیلم این حسن را هم دارد که وارد بازی تکراری و نخ‌نما شده‌ی دروغ گفتن و پنهانکاری‌های همه آدم‌ها به هم نمی‌شود تا چهره خانواده را مخوف‌تر از آنچه هست نشان دهد. بلکه اتفاقاً طوفانی‌ترین بحران یعنی مواجه دختر و شوهر سابقش با یک افشاگری به پایان می‌رسد

دانلود فیلم ایرانی برف

بهمن شیرمحمد : یک فیلم بی رمق و سرد که داستان بی مایه و کمرنگش را حدود دو ساعت طول می دهد. شخصیت هایی به شدت کاریکاتوری و نامتعادل که هیچ ایده و فکری پشت سرشان نیست. قصه فیلم هم می تواند یک نمایشنامه رادیویی باشد و هم یک فیلم کوتاه و مثلایک تک قسمت یک سریال تلویزیونی. اما هیچ ارتباطی به سینما و مخاطب سینما ندارد. فیلمساز نه می تواند بحران بیافریند و نه می تواند شخصیت هایش را در مسیر درست خلق یک قصه قرار دهد. چون اصلاقصه یی وجود ندارد.

خلاصه فیلم:

ماجرای یک روز از زندگی یک خانواده که علیرغم مشکلات مالی درگیر برگزاری مراسم آبرومند خواستگاری دخترشان هستند. خانه ویلایی آنها در گروی بانک است و پدر برای رفع مسائل مالی پسر بزرگش تلاش می‌کند.

“مهدی رحمانی “کارگردان فیلم برف چه می گوید :

دانلود فیلم ایرانی برف

طی چند سالی که مشغول کارگردانی هستم ، بیشتر به دنبال کشف زبان خودم بودم و فکر می ‌کنم با «برف» آن را پیدا کرده ام. البته تاکید دارم که فیلم « دیگری » ، « پنهان » و « برف » هر کدام محصول زمان خودشان بودند ، به این معنی که من آن ها را با توجه به آن شرایط زمانی و حال و هوای خودم ساختم . همه این فیلم ها در شکل ساختاری با هم متفاوت بودند ، اما جنبه یکسانی که در همه شان مشاهده می شود ، تلاش برای رسیدن به حال و هوای انسان و جامعه امروز است . فیلم اولم یک فضای روستایی داشت ، فیلم دومم سر و شکلی مدرن و شهری به خود گرفته بود و در برف خواستم یک خانواده سنتی را در یک فضای شهری نشان بدهم . الان فکر می کنم زبانی که در « برف » به آن رسیده ام در آثار بعدی من نیز ادامه دار باشد . « برف » با توجه به موضوعی که دارد ، طیف گسترده تری از مردم را در بر می گیرد و افراد زیادی از جامعه ما می توانند آن را ملموس احساس کنند . می توانم بگویم « برف » یک دغدغه فردی نیست و وجوه اجتماعی بسیار پررنگی دارد .

دانلود فیلم ایرانی برف

من در فیلم برف باید یک خانواده را در یک مدت زمان کوتاه نشان دادم و از این منظر بسیار برایم مهم بود بازیگرانی انتخاب کنم که به نوعی با یکدیگر دارای سنخیت باشند . یعنی نوعی هماهنگی در بافت تصویری و رفتاری بازیگران برایم اهمیت داشت . این سنخیت که می گویم به معنای وحدت عمل نیست ، به معنای نوعی هم خانواده بودن اجتناب ناپذیر است . من همیشه تلاش دارم از بازیگرهای حرفه ای استفاده کنم و اگر این حرفه ای ها در زمره بازیگران چهره قرار می ‌گیرند ، دلیل بر این نیست که من تمایل داشته باشم فیلمم را صرفا با حضور بازیگران چهره بسازم . آن چه هدف نهایی من است اصل تاثیرگذاری و وحدت مضمونی است .

“محمدرضا غفاری” بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگارانچه می گوید:

دو ماه بعد از اتمام فیلم برداری فیلم سینمایی “قاعده تصادف” از دفتر مهدی رحمانی برای بازی در فیلم سینمایی “برف” با من تماس گرفتند و من نیز بعد از خواندن فیلم نامه فوق العاده آن حاضر به ایفای نقش در این فیلم شدم.

دانلود فیلم ایرانی برف

وی افزود: تمامی عوامل این فیلم افراد بسیار خوبی بودند و برای من افتخاری است که در کنار خانم تیموریان و دیگر بازیگران این تیم کار کردم.

غفاری عنوان کرد: اصلی ترین ویژگی و رکن کارگردان فیلم سینمایی “برف” این بود که اجازه ایده پردازی را به ما می‌داد و به طور کلی به کار گروهی اعتقاد داشت و از دیگر ویژگی‌های کار او این بود که ما قبل از فیلم برداری هیچ گونه تمرینی نداشتیم که به نظر من بسیار شیوه‌ی جذابی بود.

وی ادامه داد: من در این فیلم نقش پسر یک خانواده را ایفا می‌کنم که با ورود و ظاهر شدن او در مقابل دوربین داستان زندگی این خانواده آغاز و با خروج او پایان می‌یابد و به طور کلی از بازی در کنار بازیگرانی مانند افشین هاشمی، رویا تیموریان، و آناهیتا افشار و دیگر بازیگران این فیلم لذت بردم.

مصطفی جلالی فخر منتقد و مجری این جلسه در ابتدای صحبتهای خود با اشاره به استقبال خوب فیلمسازان جوان در این دوره از جشنواره گفت: خوشبختانه در جشنواره امسال شاهد حضور بسیار خوب فیلمسازان جوان در بخشهای مختلف جشنواره هستیم به طوری که ۵۰درصد از فیلمهای شرکت کننده متعلق به کارگردان جوان و تازه واردهای سینمای ایران است که این خبر می تواند برای همه ما خوشحال کننده باشد چرا که فلیمسازان متوسط طی سالهای اخیر به دلیل در اختیار داشتن رانتها شرایط را به قدر سخت کرده بودند که این سینماگران جایی برای کار کردن نداشتند.

دانلود فیلم ایرانی برف

وی ادامه داد: خوشبختانه حضور این استعدادهای جوان خود را به سینمای ایران اثبات کرد به طوری که همان فیلم سازان متوسط دیگر در این عرصه جایی برای رقابت و بازار گرمی ندارند بنابر این امیدوارم در دوره جدید با کمک نهادهایی چون خانه سینما شاهد تکرار گذشته ها نباشیم و این جوانها باشند که حضور قدرتمند خود را در سینما به رخ مخاطب بکشند.

مهدی رحمانی کارگردان فیلم برف در این نشست خبری با اشاره به پایان بندی فیلم گفت: به طور حتم پایان باز تعریف خاص خود را دارد که دوستان منتقد و آنهایی که فیلم شناس هستند به آن اطلاع و اشراف کاملی دارند از سوی دیگر من بر این باورم حکم صادر نکردن در فیلم به معنای پایان باز نیست ضمن اینکه من معتقدم پایان فیلم “برف ” هم مشخص است و هم پایان دارد.

فیلم روندی را طی کرده که شخصیتهای آن در کلیت داستان سرنوشت روشنی دارد آنچه که ما در این فیلم به آن تاکید داشتیم صدور حکم نبود بلکه مشخص شدن سرنوشت قصه برای ما مهمترین عنصری بود که به آن توجه داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلمهای شما متاثر از سینمای اصغر فرهادی است خاطر نشان کرد: به طور حتم مساله مطرح شده در فیلم “برف” با شخصیتهای فیلم های اصغر فرهادی تفاوتهای زیادی دارد فیلم من با احترام کامل به سیر فیلمسازی اصغر فرهادی معتقد به فضای فیلمهای نیست چرا که فیلم من چیزی برای پنهان کردن ندارد و شخصیتها نیز تصمیمات دوگانه ای نمی گیرند ما رازی در پایان داستان نداریم که به وسیله آن تماشاگر را همراه کنیم بنابر این باز هم تاکید می کنم این فیلم ما شبیه فیلم اصغر فرهادی نیست.

دانلود فیلم ایرانی برف

این کارگردان فیلم سینمایی “برف” در پاسخ به سوال دیگری مبنی فیلم برداری کل داستان فیلم در فضای بسته و یک خانه تصریح کرد: اینکه از چارچوب منزل خارج شویم در این فیلم برای من دلیل توجیح پذیری نداشت وقتی فضای بیرون از خانه ناامید کننده است وقتی ابتدای این فضای ناامید کننده از خارج از خانه آغاز می شود، وقتی ما فاقد ثبات روحی و فکری هستیم پس نمی توانیم خودمان را شاهد نگه داریم اینها مسائلی است که با شعار حل نمی شود پس ما نیز باید سعی کنیم در فیلمهایم هم آن چیزی باشیم که در زندگی خود هستیم ما در شرایطی فیلم ساختیم که همگی از فرط ناامیدی خانه را برای کار انتخاب کردیم.

رحمانی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به حضور کوتاه میلاد کی مرام و شیرین یزدان بخش گفت: حضور کوتاه میلاد کی مرام و شیرین یزدان بخش با اینکه در سکانسهای کوتاهی انجام گرفت اما تبدیل به سکانسهای تاثیرگذاری شده که در درخشان بودن فیلم به ما کمک کرد و این نکته است که نمی توانم به راحتی از آن عبور کنم.

دانلود فیلم ایرانی برف

این کارگردان جوان سینمای کشورمان ادامه داد: ما با یک پدیده ای به نام آبرو داری مواجه هستیم که مختص به یک برهه تاریخی نیست ما خودمان را به فرهنگ چند سال گذشته خود متصل می کنیم که خانواده چیزی غیر از آن نیست در فرهنگ ما امید به آینده ای وجود دارد که می دانیم درست می شود و این یکی از نکاتی بود که من در این فیلم به آن توجه زیادی داشتم.

رحمانی در بخش پایانی صحبتهای خود با بیان اینکه ما باید پاسخگوی اتفاقات مرسوم در سینمای خود باشیم تصریح کرد: قصه ای که ما برای روایت فیلم سینمایی “برف” از آن استفاده کردیم آن را در داخل یک خانواده تعریف کردیم و این یک اجبار معنایی داشت در این فیلم دوربین به دست بودیم چنانکه اتفاقات سیال داستان ما را موجبات به استفاده از دوربین در دست کرد چرا که تنش در قابها کمک بسیار زیادی به معرفی شخصیتها می کرد. اینکه عده ای دوست دارند قصه هایی را به خاطر مدهای فیلم سازی در محیط بسته روایت کنند مساله ما نبود ما چگونه روایت کردن را مهمترین اصل خود برای فیلم “برف” می دانستیم.

میلاد کی مرام یکی از بازیگران این فیلم سینمایی هم در این نشست گفت: یکی از مظلوم ترین سینماهای ما سینمای مستقل است که مهدی رحمانی جزئی از آنهاست من نیز تلاش کردم تا به سهم خود در این فیلم نقش کوتاهی را ایفا کنم و امیدوارم که این حضور کوتاه مورد پسند مخاطبان قرار گرفته باشد

دانلود فیلم ایرانی برف

حسن حسن دوست تدوین گر این فیلم سینمایی هم در این نشست با بیان اینکه تدوین گر همواره دست راست کارگردان در ساخت فیلم سینمایی است به نکاتی درباره فیلم اشاره کرد و گفت: پایان این فیلم پایان باز نیست البته که پایان بسته ای هم نیست تنها چیزی که در مورد پایان بندی این فیلم می توان به آن اشاره کرد این است که تکلیف پایان بندی آن روشن است و اینکه می بینید ابهاماتی در پایان فیلم برای تماشاگران وجود دارد به خاطر تماشاگری است که عادت نکرده بعد از پایان فیلم فکر کند.

وی افزود: اساسا مقایسه چنین فیلمهایی با سینمای موسوم سینما اصغر فرهادی غلط است چرا که سینمای فرهادی نیز سینمایی منبعث از سینمای سهراب شهید ثالث است و این یک جریان سینمایی است که فقط اصغر فرهادی آن را تولید نکرده بنابر این هر فیلمی که زمینه اجتماعی دارد بر گرفته از سینمای فرهادی است دیدگاه غلطی است.

وی خطاب به کسانی که برخی از فیلمسازان جوان را متهم هراس از فیلمبرداری در خارج از فضاهای بسته می کند گفت: دوستان بدانند اگر جوانان فیلمساز به سراغ در فیلمبرداری در خیابان نمی روند فقط و فقط به خاطر عدم صدور مجوز فیلمبرداری برای آنهاست بنابر این آنها ناچارند فیلم را در فضای بسته فیلمبرداری کنند.

دانلود فیلم ایرانی برف

آناهیتا افشار یکی از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی در این نشست خبری گفت: این دومین تجربه بازیگری من با مهدی رحمانی است در تجربه اول که یک مقدار برای من عجیب بود حس بسیار خوبی به من دست داد و آن نوع بازی گرفتن رحمانی از بازیگران بود. بنابر این من در این تجربه نیز تلاش کردم از همان روز اول خودم را به او بسپارم و نمی دانم که این فضا به دل مخاطب نشسته است یا خیر من مطئنم هدایت خوب رحمانی در آثار خود باعث شد که یک بازیگر بداند بازیش با هدایت کارگردان تبدیل به بازی بهتری خواهد شد.

رویا تیموریان بازیگر اصلی فیلم “برف” نیز در این نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر بازی او در فیلمهای غمگین خاطر نشان کرد: من سالهاست در سینما، در تلویزیون مشغول کار بوده و هستم و در دفعاتی هم کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر بودم من نمی دانم چرا دوستان دائم می گویند من همیشه نقشهای غمگین بازی می کنم و این نشات گرفته از بی اطلاعی از حضور متعدد در غالب نقشهای آثار سینمایی و نمایشی بوده است.

دانلود فیلم ایرانی برف

تیموریان گفت: من بازی سینما را فقط جلوی دوربین و صحنه تئاتر بلدم عزیزان بدانند که من بازی در پشت صحنه های سینما و تئاتر را بلد نیستم به همین خاطر شاید از من ایراد می گیرند که چرا نقشهای غمگین بازی می کنم شاید آنها نمی دانند که رویا تیموریان نقشهای طنز داشته است اصولا هم نمی پرسند که چرا من در فلان نقشی که ارزش کاندیدا شدن را داشت کاندیدا نشدم البته خودم دلیل این امر را می دانم چون کم حرف می زنم و بلد نیستم در مطبوعات همیشه حضور داشته باشم.

این بازیگر سینما و تئاتر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از بزرگترین لطمه های حرفه ما این است که رابطه بین جوانان و گذشته را پاک کردند من معتقدم تا زمانی که جوانان، بزرگان خود را نشناسند و حضور آنها را تجزیه و تحلیل نکنند شما نمی توانید چنین سوالهایی را از من بکنید کسانی که امروز در آنسوی میز نشسته اند باید نگاه بازتری داشته باشند و بدانند که امسال ما فعالیتهای زیادی در عرصه سینما و تئاتر داشتند این نسل دوست دارد تا برای درخشش آینده سینمای ایران با جوانان همکاری کند سینمایی که قصه های روایت شده در آن همچون فیلم “برف” نماینده ای بخشی از جامعه ما هستند.

دانلود فیلم ایرانی برف

امیر جعفری مدیر فیلمبرداری این فیلم سینمایی هم با اشاره به نحوه فیلمبرداری این فیلم سینمایی گفت: انتخاب حرکت روی دست توافقی بود که با کارگردان حاصل شد چرا که معتقد بودیم تنشی که در این خانواده وجود دارد می تواند با حرکت دست بهتر به مخاطب منتقل شود.

شیرین یزدان بخش یکی دیگر از بازیگران این فیلم سینمایی هم گفت: با توجه به اینکه نقش بسیار کوتاهی در این فیلم داشتم اما از اینکه برای اولین بار نقش مقابل هنرمند بزرگی چون رویا تیموریان را بازی کردم به خودم بالیدم و خوشحالم از این موضوع که در کوتاهترین نقش بزرگترین فرصت در بازیگری به من داده شد.

رابعه مدنی دیگر بازیگر این فیلم سینمایی گفت: شاید لهجه همدانی من دلیل اصلی انتخاب آقای رحمانی برای بازی در این فیلم بودم البته که هیچ گاه لهجه ام را عوض نخواهم کرد اما اگر کاستی در نقش دیدید من را عفو کنی

دانلود فیلم ایرانی برف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

  • نظرات پس از تایید مدیریت نمایش داده خواهند شد.
  • لطفا نظرات خود را بصورت فارسی تایپ کنید.
منتشر شده : ۰ در حال بررسی : 0