شما اینجا هستید : خانه  »  دانلود فیلمدانلود فیلم ایرانی   »   دانلود فیلم ایرانی تقاطع

دانلود فیلم ایرانی تقاطع

دانلود فیلم ایرانی تقاطع

دانلود فیلم ایرانی تقاطع با لینک مستقیم

(در صورت نارضایتی صاحب اثر لینک دانلود حذف می شود)

نام فیلم : تقاطع
ژانر :اجتماعی ، ،
کارگردان : ابوالحسن داودی
نویسنده : ابوالحسن داودی
بازیگران : فاطمه معتمدآریا ,بهرام رادان ,بیژن امکانیان ,باران کوثری ,سروش صحت ,علیرضا حسینی ,خاطره اسدی ,السا فیروزآذر
محصول کشور : ایران
سال تولید : ۱۳۸۴
زبان : فارسی
کیفیت : متوسط
خلاصه داستان ::تقاطع در محل تلاقی پنج خرده روایت مربوط به پنج خانواده، متولد می‌شود؛ پنج خانواده با فرهنگ‌ها و زندگی‌های متفاوت که بر اثر یک اتفاق بسیار ساده و تصادفی، به یکدیگر به شکلی بسیار هول‌آور و فجیع متصل می‌شوند.

فیلم سینمایی «تقاطع», هشتمین ساخته ابوالحسن داوودی است داوودی پیش از این, یعنی از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۸۰, ظرف ۱۳ سال, هفت فیلم کم و بیش موفق و پرفروش را کارگردانی کرده است

فیلم سینمایی «تقاطع»، هشتمین ساخته ابوالحسن داوودی است. داوودی پیش از این، یعنی از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۸۰، ظرف ۱۳ سال، هفت فیلم کم و بیش موفق و پرفروش را کارگردانی کرده است؛

۱) «سفر عشق» (۱۳۶۷)،

۲) «سفر جادویی» (۱۳۶۹)،

۳) «جیب برها» (۱۳۷۰)،

۴) «من زمین را دوست دارم» (۱۳۷۲)،

۵) «بوی خوش زندگی» (۱۳۷۳)،

۶) «مرد بارانی» (۱۳۷۸)

۷) «نان و عشق و موتور۱۰۰۰» (۱۳۸۰).

از این هفت فیلم، سفر عشق را باید استثنا کرد، چراکه نه تنها فیلم موفقی محسوب نمی شود، بلکه اساسا حتی نام فیلم نیز نتوانست با مخاطب ارتباط برقرار کند.

درواقع، داوودی اگرچه شروع بدی در عرصه کارگردانی داشت، اما پس از آن، با ساخت فیلم های کمدی پرفروش، به یک فیلمساز مطرح در اینگونه از سینما بدل شد. با این حال، هفت فیلم در عرض ۱۳ سال، به لحاظ کمی، در سینمای ایران، آمار کم فروغی است. به ویژه آنکه طی ۱۲ سال گذشته، یعنی از سال ۷۳ تاکنون و پس از فیلم بوی خوش زندگی، از او تنها سه فیلم اکران شده است که تقاطع، آخرین آنهاست.

اما تقاطع که پس از پنج سال سکوت داوودی اکران شده، از جهات گوناگونی با ساخته های قبلی او متفاوت است و به نظر می رسد با این فیلم، داوودی به عرصه دیگری قدم گذاشته که اتفاقا عرصه کم و بیش دست نخورده ای نیز در سینمای ایران است. پس از سفر عشق درحالی که تاکنون داوودی، به جز در مرد بارانی، کارگردان فیلم های کمدی عامه پسند محسوب می شد و چندان توجهی نیز در آثارش به ساختارشکنی های روایی نداشت، تقاطع نه تنها کمدی نیست، بلکه حتی تلخ و بدون طنز محسوب می شود و اصولا فیلم روایت است.

● فیلم روایت

تقاطع در محل تلاقی پنج خرده روایت مربوط به پنج خانواده، متولد می شود؛ پنج خانواده با فرهنگ ها و زندگی های متفاوت که بر اثر یک اتفاق بسیار ساده و تصادفی، به یکدیگر به شکلی بسیار هول آور و فجیع متصل می شوند. در ۴۵ دقیقه ابتدایی این فیلم یک ساعت و ۴۵ دقیقه ای تقاطع، حجم رویدادها و شخصیت های فیلم، آنچنان زیاد است که مخاطب، زمان را بیش از اینها تخمین می زند؛ چراکه کارگردان با تکنیک مونتاژ موازی و استفاده از بازیگرانی که هرکدام می توانند نقش اول را داشته باشند، بیننده را محاصره می کند.

به ویژه آنکه در سینمای ایران عموما تنها یکی از این خرده روایت ها برای ۹۰ دقیقه فیلم کفایت می کند. از این نظر، در تقاطع، روایت محور اصلی فیلم قرار می گیرد و اگرچه رویدادهای اصلی و فرعی فیلم به همراه بازیگران مطرح و محبوب، کم و بیش جذابند، اما فیلم بیش از هر چیز محصول نحوه قرارگیری این رویدادها در کنار یکدیگر و تکنیک کارگردان برای معرفی پنج خانواده درگیر در ماجرای اصلی است.از سوی دیگر، درحالی که در نیمه ابتدایی فیلم، معرفی بیشتر بازیگران اصلی و شکل گیری خط اصلی روایت، به اتمام می رسد، کارگردان با زیرکی ماجرا را چنان پیش می برد که اولا تا دقایق پایانی، همچنان از جمع چهره های آشنای حاضر در تقاطع، بازیگری را رو می کند و ثانیا همچنان با رخدادهای تازه، بیننده را غافلگیر کرده و از خستگی احتمالی اش، جلوگیری می کند.

ورود مجید مظفری و باردارشدن خاطره اسدی در یک سوم پایانی فیلم، ازجمله این مواردند.به این ترتیب، می توان تقاطع را به لحاظ روایت جذاب، پرحادثه و متفاوت، یکی از نخستین یا حتی شاید نخستین فیلم ایرانی دانست که شیوه روایی را محور شکل گیری فیلم قرار می دهد. آنچنان که با حذف این عامل و تبدیل فیلم به یک ماجرای خطی، چیزی از آن باقی نمی ماند، جز تکرار چند سوژه تکراری در یک فیلم

نظرات

  • نظرات پس از تایید مدیریت نمایش داده خواهند شد.
  • لطفا نظرات خود را بصورت فارسی تایپ کنید.
منتشر شده : ۰ در حال بررسی : 0

پنج × 3 =