شما اینجا هستید : خانه  »  دانلود فیلمدانلود فیلم ایرانیدانلود فیلم های ایرانی جدید   »   دانلود فیلم ایرانی رسوایی

دانلود فیلم ایرانی رسوایی

دانلود فیلم ایرانی رسوایی

دانلود فیلم ایرانی رسوایی با لینک مستقیم

(در صورت نارضایتی صاحب اثر لینک دانلود حذف می شود)

دانلود فیلم ایرانی رسوایی

نام فیلم : رسوایی
ژانر :اجتماعی ،درام ،کمدی
کارگردان : مسعود ده نمکی
نویسنده : مسعود ده نمکی
بازیگران : اکبر عبدی ,الناز شاکر دوست ,محمدرضا شریفی نیا ,مریم کاویانی ,امیر نوری ,تینا آخوندتبار ,اسماعیل خلج ,محید شهریاری
محصول کشور : ایران
سال تولید : ۱۳۹۱
زبان : فارسی
کیفیت : بالا
خلاصه داستان :افسانه دختری زیبارو و فقیر جنوب شهری است که به علاقه‌مند به حضور در جامعه با ظاهری متفاوت و جلب توجه مردان می‌باشد. خانواده وی از طرف آقاشریف که طلبکار و صاحبخانه ایشان است، تحت فشار هستند. آقاشریف که مردی میانسال و مجرد (به دلیل فوت همسر) است، علاقه‌مند به ازدواج با افسانه است و این مهم را شرط برداشتن فشارهای مالی از جانب خود به افسانه و خانواده وی عنوان کرده‌است. افسانه نیز تصمیم می‌گیرد برای کمک به خانواده خود، به آقا شریف نزدیک شود تا بتواند امتیازهایی از وی بگیرد. اما در یکی از دیدارهای خصوصی که بین وی و آقا شریف در دفتر کار آقا شریف انجام می‌شود …

توضیحات بیشتر در مورد فیلم رسوایی

مسعود ده نمکی، رسوایی را در ژانر سینمای دینی معرفی می کند. هر چند که تأکیدش بر ملودرام و تراژدی هم، جالب توجه است. هرچند که تلفیق سینمای دینی و تراژدی اساساً قابل تعریف نیست. وجود لحظه هایی که گره های داستان و اوج ضد قهرمان و حزیز قهرمان را می سازد، نمی تواند نشانه ی تراژیک بودن فیلم باشد. به هر حال تحلیل شفاهی و حتی مکتوب خالق یک اثر محل داوری آن نخواهد بود. اما نشانه ی درستی از تصویر ذهن کارگردان در اجرای تصویر داستانش می شود. . .

برخی، ملودرام را فاقد ظرفیت های یک اثر عمیق می دانند، در حالیکه سینمای دینی مبتنی بر اندیشه ای است که از مکتبی آسمانی و الهی سرچشمه می گیرد. ملودرام، روایت پرسوز و گداز داستانی است که در هیجان لحظه ای ایجاد می شود. بنابراین طرح مفهومی عمیق، همچون تعالیم مذهبی در این قالب، موفقیت آمیز نخواهد بود. البته این اصلی غیرقابل ابطال نیست. مادامی که نمونه ای با طرحی که مستلزم نوآوری باشد، ساخته نشود، قابل استناد خواهد بود.

علاقه ی ده نمکی به تصویر کردن هر آن چه که به طرح آن علاقه مند است، از نمونه های قابل تشخیص فیلم هایش محسوب می شود. در رسوایی، مثل اخراجی های (۳)، تمایل ده نمکی به موسیقی های کلامی به ویژه از نوع نوستالژیک آن و تطبیق آن با تصاویر دیده می شود. به عنوان نمونه استفاده از موسیقی دلقک با صدای محمد اصفهانی. موسیقی و ترانه ای که با اشاره ای به زندگی چارلی چاپلین ساخته شده است. بعد از انتشار این آلبوم، انتقادهای بسیاری به محمد اصفهانی شد تا جایی که محمد اصفهانی در برنامه ای تلویزیونی، در توجیه شعر دلقک و ارتباطش با چاپلین توضیحاتی داد.

برخی، ملودرام را فاقد ظرفیت های یک اثر عمیق می دانند، در حالیکه سینمای دینی مبتنی بر اندیشه ای است که از مکتبی آسمانی و الهی سرچشمه می گیرد

 

تماشای اثری با تهیه کنندگی و کارگردانی، سازنده سه گانه ی اخراجی ناخودآگاه هر بیننده ای را آماده می کند تا با پیام ها و محتواهای خاص و قابل پیش بینی مواجه شود. رسوایی چهارمین اثر بلند سینمایی مسعود ده نمکی این بار نه در فضای جبهه و نه در گیر و دار منازعات سیاسی سیر می کرد. عنوان بندی فیلم که اذان معروف موذن زاده ی اردبیلی هم راه با عکس های مختلف از مکان های مذهبی را شامل می شد، بیش از هرچیز این ذهنیت را پدید آورد که داستان باید بر محور مذهب و اندرزهای دینی استوار باشد. با اتمام عنوان بندی و نقش بستن نام فیلم در کنار یک کفش زنانه ی پاشنه بلند قرمز رنگ، دست فیلم رو شد؛ زنی نه چندان مالوف با آموزه های دینی و ماجرای تعامل اش با دیگر بخش های جامعه.

 

سکانس ابتدایی فیلم با دیالوگ های افسانه (با بازی النازشاکردوست)، لحن خیابانی و تکیه کلام های خاصش و به ویژه جمله هایش مبنی بر آن که خدا آن ها را فراموش کرده تلاش دارد تا دختری را نشان دهد که می توانیم از واژه ی خیابانی برای توصیفش استفاده کنیم. هرچند فقر مفرط و دریافت حکم تخلیه سریع به بیننده علت روی آوردن دختر به آن چه فیلم “تلکه کردن مردان” می نامد را روشن می کند.

اما شروع، ناامید کننده تر از آن بود که انتظار می رفت. پا گذاشتن دختر در بارازچه ی محله – که به شدت یادآور فیلم فارسی های پیش از انقلاب بود – و استفاده از آهنگ نون و دلقک با صدای محمد اصفهانی و میکس تصاویری از نگاه های هیز مردانه با نمادهای فقر شهری و اختلاف طبقاتی، محور اصلی فیلم را به بیننده القا کرد و درون مایه ی فقر به عنوان تم اصلی معرفی شد.

یکی از انتقادات وارد بر فیلم، استفاده ی مکرر از شوخی های تکراری، تکیه کلام های خیابانی و کوچه بازاری و حتی استفاده از طنز کلامی دو پهلو با گوشه ی چشمی به محتواهای جنسی بود؛ چیزی که به خودی خود نمی تواند ایراد بزرگی به حساب آید، اما بی ربط بودن شوخی کلامی به فضا به شدت آزاردهنده بود. روندی که پس از موفقیت اخراجی های یک به مذاق ده نمکی خوش آمد و به رغم لمپنیزه شدن آن در اخراجی های ۲ و ۳، در این فیلم نیز به وضوح تکرار شد.

دانلود فیلم ایرانی رسوایی دانلود فیلم ایرانی رسوایی دانلود فیلم ایرانی رسوایی دانلود فیلم ایرانی رسوایی دانلود فیلم ایرانی رسوایی دانلود فیلم ایرانی رسوایی دانلود فیلم ایرانی رسوایی

 

نظرات

  • نظرات پس از تایید مدیریت نمایش داده خواهند شد.
  • لطفا نظرات خود را بصورت فارسی تایپ کنید.
منتشر شده : ۰ در حال بررسی : 0

10 + 15 =