شما اینجا هستید : خانه  »  دانلود فیلمدانلود فیلم ایرانیدانلود فیلم های ایرانی جدید   »   دانلود فیلم ایرانی ننه لالا و فرزندانش

دانلود فیلم ایرانی ننه لالا و فرزندانش

دانلود فیلم ایرانی ننه لالا و فرزندانش

دانلود فیلم ایرانی ننه لالا و فرزندانش با لینک مستقیم

(در صورت نارضایتی صاحب اثر لینک دانلود حذف می شود)

نام فیلم : ننه لالا و فرزندانش
ژانر :کمدی ،کودک و نوجوان ،
کارگردان : کامبوزیا پرتوی
نویسنده : کامبوزیا پرتوی
بازیگران : ماه تاج متین ,ناصر شاگردی ,نصراله اطمینان ,قاسم نوری کرمانشاهی ,خلیل اخوانیان ,مریم شیرازی ,علی عارف زاده ,آذین جلالی
محصول کشور : ایران
سال تولید : ۱۳۷۵
زبان : فارسی
کیفیت : متوسط
خلاصه داستان :علی، پسر ننه لالا، یک سالی هست که برای کارگری به ژاپن رفته؛ اما بیشتر از شش ماه است که از او خبری نیست. حالا همهٔ اهل محل، به خصوصی بچه ها میدانند که ننه لالا چه قدر بیتاب است و آرزویی جز یافتن خبری از پسرش ندارد. در یک بعدازظهر گرم تابستان، که همهٔ بزرگترها برای مراسم تدفین یکی از اهالی محل به گورستان رفتهاند، ناگهان تلفن منزل امیر پسرک ده دوازده ساله زنگ میزند. در آن سوی سیم علی است و می خواهد با مادرش صحبت کند. او میگوید یک ساعت دیگر مجدداً تلفن میکند و از امیر می خواهد در این فاصله، مادرش را پای تلفن بیاورد. اما مشکل از آنجا آغاز می شود که امیر در خانه تنهاست و پدر و مادرش تمام درهای خانه را قفل کردهاند تا او از خانه خارج نشود…

فیلم “ننه لالا و فرزندانش” که سال ۷۵ ساخته می شود در همان ژانر کودک قرار دارد اما جنبه های کمدی به آن اضافه شده است. داستان تلاش چند نوجوان برای رساندن تلفن به یک پیرزن را نشان می دهد که از مدت ها قبل در انتظار تماس پسرش از خارج کشور به سر می برد. فیلم داستان بسیار ساده ای دارد، اما تلاش نوجوان ها اثر را جذاب و به اصطلاح شیرین می سازد.

تغییر شرایط سینمای کودک از این سال به بعد، فروش پائین فیلم ها، کم توجهی سینماداران به این ژانر و نبود سرمایه گذار برای فعالیت در این ژانر موجب می شود که پرتوی بین سال های ۷۵ تا ۸۳ موفق به تولید و کارگردانی هیچ فیلمی نشود. در اصل این سال را باید نقطه رویگردانی این فیلمساز از ژانر کودک در عرصه کارگردانی دانست. چون وی همچنان به نگارش فیلمنامه در این زمینه می پردازد.

دانلود فیلم ایرانی ننه لالا و فرزندانش

پرتوی سال ۷۸ فیلمنامه “دایره” را می نویسد که توسط جعفر پناهی ساخته می شود. ساخت این فیلم که به برخی از مسائل و مشکلات اجتماعی اشاره می کند با واکنش های خبری زیادی مواجه می شود. فیلم در عرصه جشنواره های جهانی به موفقیت می رسد، اما هیچ وقت امکان اکران عمومی در داخل کشور را به دست نمی آورد.

این سینماگر “قطعه ناتمام” را به نگارش درمی آورد که سال ۷۹ به عنوان نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی توسط مازیار میری به تصویر درمی آید. “علی و دنی” دیگر فیلمنامه این سینماگر است که همان سال توسط وحید نیکخواه آزاد کارگردانی می شود. این اثر با نگاهی به مسئله گفتگوی تمدن ها و اهمیت برقراری ارتباط بر اساس فطرت پاک انسانی همچون کودکان اشاره می کند.

دانلود فیلم ایرانی ننه لالا و فرزندانش دانلود فیلم ایرانی ننه لالا و فرزندانش

“ایستگاه متروک” فیلمنامه دیگر پرتوی در ژانر اجتماعی است که سال ۸۰ توسط علیرضا رئیسیان تولید می شود. این فیلم نگاهی به وضعیت شهرهای حاشیه کویر دارد. بیان فیلم تا حدودی تلخ و گزنده است، هر چند سازندگان اثر توجه به مشکلات مناطق دورافتاده و کویری را مد نظر دارند و از این جهت بیننده تحت تاثیر فیلم قرار می گیرد.

“من ترانه پانزده سال دارم” و “دیشب باباتو دیدم آیدا” که به ترتیب سال های ۸۰ و ۸۳ جلو دوربین رسول صدرعاملی می روند و دو قسمت از سه گانه این کارگردان را تشکیل می دهند، نگاهی به وضعیت دختران نوجوان و مشکلات آنها دارد. این فیلم با نگاهی جامعه شناسانه و در نظر گرفتن جذابیت هایی که بتواند مخاطب را جذب کند و در عین حال زاویه دید یک نوجوان به مسائل مختلف را مطرح سازد، به تصویر کشیده می شود و همین مسئله در بالارفتن کیفیت فیلم موثر است.

دانلود فیلم ایرانی ننه لالا و فرزندانش دانلود فیلم ایرانی ننه لالا و فرزندانش

پرتوی سال ۸۳ موفق به ساخت آخرین ساخته سینمایی خود با عنوان “کافه ترانزیت” می شود. این فیلم هر چند بر اساس اندیشه گفتگوی تمدن ها ساخته می شود، اما در اصل فیلمی کاملا اجتماعی است که به نقد مردسالاری در جامعه ایرانی می پردازد. هر چند در این اثر عشق به عنوان زبان مشترک همه اقوام، جنگ ویرانگر تمامی ملت ها و تلاش برای به دست آوردن نقطه ای امن و مطمئن برای زندگی آسوده در طول اثر مطرح می شود.

بدون تردید بخش عمده موفقیت این فیلم را باید در بازی های بسیار حرفه ای و تاثیرگذار پرویز پرستویی و فرشته صدرعرفایی جستجو کرد که به شخصیت ها جان بخشیدند و با آنکه داستان در قالب فرهنگ و محدود جغرافیایی مشخصی از کشورمان مطرح می شد، نقش پردازان این امکان را به وجود می آورند که حس همذات پنداری مخاطب از هر طبقه و جایگاهی به خوبی تحریک شود.

نظرات

  • نظرات پس از تایید مدیریت نمایش داده خواهند شد.
  • لطفا نظرات خود را بصورت فارسی تایپ کنید.
منتشر شده : ۰ در حال بررسی : 0

5 × 2 =