دانلود فیلم ایرانی تنهای تنهای تنها
دانلود فیلم ایرانی تنهای تنهای تنها
دانلود فیلم ایرانی تنهای تنهای تنها با لینک مستقیم
(در صورت نارضایتی صاحب اثر لینک دانلود حذف می شود)
نام فیلم : تنهای تنهای تنها
ژانر :اجتماعی ،خانوادگی ،
کارگردان : احسات عبدی پور
نویسنده : احسات عبدی پور
بازیگران : آرمان هوانسیان ,ابراهیم تمهید ,عباس جوادی ,میثم فرهومند , , , ,
محصول کشور : ایران
سال تولید : ۱۳۹۲
زبان : فارسی
کیفیت : بالا
خلاصه داستان :پسری در روستای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر با پسر روسی از خانواده مهندسهای نیروگاه دوست میشود، شرایط جهانی روز به روز و دقیقه به دقیقه دوستی آنها را تهدید و دستخوش تغییر میکند. …
توضیحات بیشتر در مورد فیلم تنهای تنهای تنها
کارگردان «تنهای تنهای تنها»: فیلمم سلامی به صلح بود
نشست خبری فیلم «تنهای تنهای تنها »
احسان عبدیپور کارگردان فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» گفت: فیلم من سلامی به صلح بود بنابراین در این فیلم قصد مطرح کردن یک نیروگاه اتمی را نداشتم.
به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلسه پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» عصر دوشنبه ۱۶ بهمنماه در مرکز همایشهای بینالمللی برج میلاد با حضور احسان عبدیپور کارگردان، ادریس عبدیپور تهیهکننده، فردین خلعتبری سازنده موسیقی متن، ساعد نیکذات فیلمبردار و میثم فرهومند بازیگر فیلم برگزار شد.
در ابتدای این نشست محمدرضا شهیدیفرد مجری جلسات پرسش و پاسخ جشنوارهی فیلم فجر با بیان اینکه با این فیلم، جنس بحثهای جلسههای پرسش و پاسخ عوض میشود، گفت: این فیلم تاکنون پدیده جشنوارهی امسال بوده است.
این جمله شهیدیفرد با تشویق حاضران روبهرو شد.
در ادامه این نشست احسان عبدیپور کارگردان با گلایه از کیفیت نامناسب پخش سیستم صوت و تصویر سالن برج میلاد اظهار کرد: این قضیه به قدری مرا ناراحت کرده است که وقتی با تشویق تماشاگران روبهرو میشوم، احساس نمیکنم که این تشویق واقعی است.
وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که لابراتوار به من گفت همه کارگردانان حسرت پخش فیلم مرا میخورند. من از مهران ملکوتی که صدابرداری این اثر را به عهده داشت، عذرخواهی میکنم.
در ادامه ساعد نیکذات مدیر فیلمبرداری فیلم نیز با گلایه از وضعیت صدای فیلم تصریح کرد: وقتی تجارت، جای هنر و دانش را میگیرد، چنین مسائلی نیز پیش میآید یعنی وقتی بدون اطلاعات فنی، تاسیساتی وارد میشود چنین اتفاقاتی نیز بدیهی است بنابراین برای اینکه زحمات به باد نرود، بهتر است که ابزارآلات با دانش وارد شود.
در ادامهی نشست نقد و بررسی فیلم «تنهای تنهای تنها»، احسان عبدی پور کارگران این فیلم یادآور شد: روزی یک تهیه کننده با من تماس گرفت و گفت فیلمنامهای دارم و علاقهمندم که تو کارگردانی آن رابه عهده بگیری و من نیز جواب دادم که به شرط انجام دادن تغییرات این کار را انجام دهم. بعد در روند تغییراتی که بر روی فیلم اعمال میکردم، احساس کردم که کار بسیار خوب شده است. لذا آرزو داشتم تهیهکننده خود از ساختن فیلمنامه صرف نظر کند، بعدها این اتفاق افتاد و من فیلمنامه را با تغییرات خودم ساختم.
او با بیان اینکه فیلمش محصول صداوسیمای بوشهر بوده است، گفت: وقتی میگویی فیلمت متعلق به تلویزیون است، دلت میخواهد سرت پایین باشد ولی واقعیت این است که در ساخت این فیلم کسی به من یاری نکرد و کسی معرف من به جایی نبود و کسی نامه مرا پاراف نکرد. فیلم من سفارشی نبود و خودم با همکاران بوشهری خودم به ساختن آن اقدام کردیم.
ادریس عبدیپور تهیه کننده هم یادآور شد: پیش از این نیز، عوامل این فیلم با یکدیگر دو تله فیلم را ساخته بودند.
محمدرضا شهیدیفرد در ادامه پرسید که آیا فردین خلعتبری نیز در تولید آن دو فیلم با شما همکاری داشتهاند؟ که احسان عبدیپور پاسخ داد: در آن زمان ما از این پولها نداشتیم.
او در ادامه اظهار کرد: این جمله را با مزاح گفتم. فردین خلعتبری بدون رد و بدل شدن هیچ کاغذی با ما همکاری کرد و تاکنون نیز من از مبلغ پرداخت شده به او آمار دقیقی ندارم.
عبدیپور با بیان اینکه فیلمش در ژانر کودک ساخته شده است، گفت: وقتی فیلمی در ژانر کودک کار میشود، با آن نیز کودکانه برخورد میشود. من فکر میکنم وقتی فیلمی به جشنواره کودک میرود، در جشنواره فجر حقش پایمال میشود.
در ادامه این نشست ساعد نیکذات که فیلمبرداری فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» را به عهده داشت گفت: احساس میکنم این فیلم بعد از مدتها تنها فیلمی بود که به توانسته بود انسانیت را در پشت و جلوی دوربین حفظ کند. کار در پشت صحنه و خود فیلم بسیار انسانی انجام شد.
در ادامه احسان عبدیپور با بیان اینکه رامتین بالف مستندساز نیز در این نشست حضور دارد، اظهار کرد: در جریان ساخت این فیلم روزی رامتین بالف نزد ما آمد و من متوجه شدم او ایدهای مشابه با ایده من در ذهن داشته است ولی او سکوت کرد و دیگر به ساخت فیلمش اقدام نکرد. این در حالی است که او میتوانست با مطرح کردن این موضوع برای ما مشکلاتی ایجاد کند.
فردین خلعتبری آهنگساز فیلم با بیان اینکه از حضورش در جلسه پرسش و پاسخ خرسند است، اظهار کرد: این دو برادر یعنی احسان و ادریس عبدیپور تنها کارگردان و تهیهکننده این فیلم نبودند بلکه کار یک تیم برای ساختن یک فیلم سینمایی را انجام میدادند، امیدوارم این خلوص نوجوانانه احسان عبدی پور ادامه پیدا کند.
وی اذعان داشت: من میبینیم که برخی از نشریههای سینمایی حتی نام فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» را جزو فیلمهای جشنواره فیلم فجر اعلام نکردند ولی امیدوارم توجه اصحاب رسانه که امروز در نمایش فیلم و نشست پرسش و پاسخ آن حضور داشتند به این فیلم جلب شود.
در ادامه احسان عبدیپور درخصوص هنرپیشه نوجوانش میثم فرهومند گفت: این نوجوان برای بار دوم است که برای فیلم من بازی میکند. اولین تجربه من برای همکاری با او فیلم ویدیویی «افسانه ۹۸ » بود. وقتی من برای همکاری دوبارهام نزد او رفتم، دیدم که او بسیار چاق شده است و به او گفتم که اگر علاقهمند برای بازی کردن در فیلم من هستی باید خود را لاغر کنی و چند ماه به او فرصت دادم تا خودش را لاغر کند.
عبدیپور ادامه داد: وقتی من بعد از دو ماه و نیم بازگشتم تا بار دیگر او را ببینم، دیدم که او ۱۵ کیلو لاغر شده است. من فکر میکنم که این کودک علاقه وحشتناکی به سینما دارد به طوری که اگر از او بخواهید برای بازی در فیلمی ریاضیاتش را قوی کند، ریاضیات جهان دگرگون میشود.
در ادامه این نشست میثم فرهومند با بیان اینکه بازی در این فیلم برایش بسیار سخت بوده است، اظهار کرد: فیلمبرداریهای این فیلم در گرمای بوشهر انجام میشد و علت اینکه من برای این فیلم اینقدر زحمت کشیدهام این است که من به فیلم عشق میورزم و از آن خوشم میآید.
وی افزود: وقتی در نقشی بازی میکنم، سعی میکنم در آن فرو بروم حتی وقتی به من میگویند که نقش یک بیکار را بازی کن، از همان ابتدای کار حس یک فرد بیکار را میگیرم.
فرهومند درباره روند لاغرشدنش توضیح داد: در جریان لاغرشدنم ادریس عبدیپور بسیار یاریام کرد و به من امیدواری دارد. من باید بگویم که وقتی بعد از دو ماه و نیم احسان عبدی پور مرا دید که برای بازی در فیلمش لاغر شدهام، مرا نشناخت و امروز اطرافیانم وقتی مرا میبینند از روی چهرهام مرا نمیشناسند وقتی صحبت میکنم با صدایم مرا میشناسند.
کارگردان فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر در مکالماتش از بداهه بهره برده است، اظهار کرد: اکثر بداهههای فیلم مربوط به مکالمات بود.
او در پاسخ به اینکه با توجه به محتوای فیلم، یکی از خطراتی که فیلمش را تهدید میکرده است، دیده نشدن فیلم بوده است، گفت:ما روی مرز حرکت میکردیم و من بسیار چکشکاری کردم تا درباره فیلمم گفته نشود که سفارشی کار کردهام.
عبدیپور در ادامه در سوالی مبنی بر اینکه چقدر صرف هزینه این فیلم شده است، گفت: این فیلم با هزینهای بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان ساخته شد.
محمدرضا شهیدیفرد با ابراز تعجب به مبلغ اعلام شده نیز گفت: ساختن تله فیلمها در تهران بیش از ۲۲۰ میلیون هزینه میبرد.
در ادامه احسان عبدیپور با تشکر از ساعد نیکذات و فردین خلعتبری گفت: علیرغم سختی کار، من هرگز در جریان فیلمبرداری با ساعد نیکذات و فردین خلعتبری به مشکلی برنخوردم.
او درخصوص تهیه کننده فیلمسینمایی «تنهای تنهای تنها» ادریس عبدیپور نیز گفت: او در تهیهکنندگی فیلمش قادر است بزرگترین وسایل را به صحنه کار بیاورد به طوری که من فکر میکنم حتی، اگر از او یک هلیکوپتر میخواستیم، او میتوانست آن را به صحنه فیلمبرداری بیاورد.
در ادامه عبدیپور در پاسخ به سوالی چرا از نام «تنهای تنهای تنها» برای فیلمش استفاده کرده است چون این نام کشش لازم را برای جذب مخاطب ندارد، اظهار کرد: بر سر نام این فیلم دعواست و همین که بر سر نام فیلم دعواست خوب است و من قصد تغییر دادن نام فیلم را ندارم. من برای این فیلم بعضی نامها را در نظر داشتم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه گذاشتن آن نامها را برای فیلمم نداد.
در ادامه این نشست، فردین خلعتبری در پاسخ به سوالی در ارتباط با موسیقی فیلم گفت: در این فیلم به خاطر فضای موجود در فیلم از آکاردئون بهره گرفتم.
او ابراز عقیده کرد: موسیقیهای خوب در فیلمهای غیرمطرح ماندگار نمیشوند بلکه با بررسی فیلمهای سینمای ایران و جهان متوجه میشویم که تنها موسیقی فیلمهایی دیده شدهاند که خود فیلمها در جهان مطرحی بودند. من در بسیاری از جشنوارهها به این نتیجه رسیدم که موسیقی برخی فیلمها از فیلمهایی که موسیقیشان برتر اعلام میشود، بهترند ولی چون فیلمشان دیده نشده به موسیقی آنها توجه نمیشود.
در ادامه شهیدیفرد از ادریس عبدیپور پرسید که چرا علیرغم قابلیتهای موجود «تنهای تنهای تنها»، این فیلم به بخش مسابقه سودای سیمرغ راه نیافت.
ادریس عبدیپور نیز پاسخ داد: به این خاطر که فیلم چهره ندارد.
خلعتبری نیز در جواب به این مساله پاسخ داد: نمیشود از جشنواره به طور کلی توقع برقراری عدالت را به صورت کامل داشت. چراکه انتخاب برای هیات انتخاب بسیار دشوار است و من منصفانه میگویم که کار هیات انتخاب از هیات داوری نیز سختتر است ولی اگر به جشنواره به صورت یک جشن نگاه کنیم افسوس این را نمیخوریم که چرا فیلم «تنهای تنهای تنها» در بخش مسابقه سودای سیمرغ راه نیافت.
در ادامه ساعد نیکذات با بیان یکی از خاطرات خود با زنده یاد نعمت حقیقی گفت: فیلمبرداری این فیلم مرا به یاد سالهای نوجوانیام انداخت لذا فرآیند فیلمبرداری این فیلم برای من بسیار لذتبخش بود. من برای بسیاری از صحنههای این فیلم گریه کردم.
در ادامه این نشست ادریس عبدیپور در پاسخ به این سوال که آیا به اکران جهانی فیلم فکر میکند، پاسخ داد: ما درصدد این هستیم که این فیلم را در سطح جهانی اکران کنیم ولی فقط ما نیستیم که تصمیم میگیریم. صداوسیمای بوشهر نیز باید با ما برای انجام این کار هماهنگ شوند.
احسان عبدیپور در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به محتوای فیلم تحت تاثیر ادبیات دهه ۴۰ بوده است که در این زمینه پاسخ مثبت داد.
در پایان این نشست، احسان عبدیپور در پاسخ به این سوال که آیا فیلمش سیاسی است، گفت: فیلم من سلامی به صلح بود و مسالهام نیروگاه و مسائل پیرامون آن نبود. من فکر میکنم این وظیفه انسانهاست که با فیلمهایشان جاده را برای تغییر ذائقه مردم صاف کنند.
در این نشست رامتین بالف، حامد کلاهداری حضور داشتند.
به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» مورد استقبال اصحاب رسانه قرار گرفت به طوری که بعد از اتمام فیلم به تشویق طولانی مدت فیلم پرداختند.
نظرات