دانلود فیلم ایرانی جابجا
دانلود فیلم ایرانی جابجا
دانلود فیلم ایرانی جابجا با لینک مستقیم
(در صورت نارضایتی صاحب اثر لینک دانلود حذف می شود)
نام فیلم : جابجا
ژانر :اجتماعی ،کمدی ،
کارگردان : علی توکل نیا
نویسنده : حسن توکل نیا
بازیگران : اکبر عبدی ,مهران غفوریان ,مهران رجبی ,جواد عزتی ,حمید لولایی ,سمانه پاکدل , افسانه چهره آزاد ,آرش تاج تهرانی
محصول کشور : ایران
سال تولید : ۱۳۹۵
زبان : فارسی
کیفیت : بالا
خلاصه داستان :در مورد زندگی یک مرده ساده ای است که او را با یکی از فرمانده های جنگ اشتباه میگیرند و باعث میشود که این اشتباه در زندگیش او موقعیت های تازه ای در زندگی اش ایجاد شود و موقعیت های جدیدی پیدا کند…
توضیحات بیشتر در مورد فیلم ایرانی جابجا
کارگردان “جابجا” از لطمه خوردن فیلم به خاطر ممیزی که حتی ارتباط اکبر عبدی و دختر واقعیاش را که بازیگران این فیلم هستند، تحتتاثیر قرار داده است سخن گفت. وی همچنین معتقدست فیلمش به دلیل نقدهایی که به دولت احمدینژاد دارد باید در همان زمان اکران میشد ولی سال گذشته به فیلمش اجازه اکران ندادند.
“جابجا” یکی از فیلمهای روی پرده است که همزمان با عید فطر به اکران رسید و داستان آن به نوعی در کمدی موقعیت روایت می شود، زمانیکه کاراکتر اصلی قصه به اشتباه با یک فرمانده جنگ جابجا می شود.
اکبر عبدی، مهران رجبی، مهران غفوریان، افسانه چهره آزاد، جواد عزتی، گیتی قاسمی، حمید لولایی، ناصر گیتی جاه، آرش تاج، شیوا خسرو مهر، سمانه پاکدل، و المیرا عبدی دختر اکبر عبدی از بازیگران این فیلم هستند. البته به گفته کارگردان بعضی از صحنه های عاطفی این فیلم که قرار بوده با حضور این پدر و دختر به روند داستانی فیلم کمک کند به ممیزی خورده است.
در نشستی که برگزار شد عوامل فیلم کمدی “جابجا” درباره فیلم خود و حتی مسایلی که در طول این سالها منجر به رکود سینمای کمدی در ایران شده است، صحبت کردند. علی توکل نیا کارگردان، حسن توکل نیا تهیه کننده، افسانه چهره آزاد و مهران رجبی دو بازیگر فیلم افراد حاضر در این نشست بودند و در قسمت اول این گفتگو از چالش های تولید و اکران فیلم های طنز سخن گفتند. همچنین آنها به کیفیت پایین بسیاری از آثار کمدی تولید شده در سینما و تلویزیون اشاره کردند و در بخشهایی از صحبتهایشان به آسیبشناسی این جریان که آثار را بیکیفیت کرد پرداختند.
عوامل این فیلم که اثری طنز است معتقدند فیلم خودشان اثری قابل دفاع است و از لودگیهای مرسوم فیلمهای کمدی پرهیز کرده است.
زمانیکه دیدگاه فیلمساز را از صحنه حذف میکنند و دیدگاه های سلیقه ای صادرکنندگان پروانه ساخت وارد فیلم میشود باید هم با کاهش کیفیت قصه و فیلمنامه ها مواجه شویم. نقطه شروع شکلگیری یک فیلم با فیلمنامه نویس و بعد تهیه کننده و کارگردان است. کارگردان صاحب تفکر در بخش معنوی است و تهیه کننده در همه بخش ها باید متخصص باشد. وقتی جایگاه اینها در روند سینما متزلزل میشود و نظراتشان در فیلم ها ممیزی می خورد، جریان سالم سینما شکل نمی گیرد. جریان تازه ای در این چند سال در سینمای ما شکل گرفت که در فیلم ها هیچ حرف چالش برانگیزی در میان نباشد و بعد به این نوع قصه ها به راحتی پروانه ساخت می دادند.
در این سالها خیلی از بزرگان و تهیه کنندگان که فیلم هایشان حرف های جدی و مهمی درباره جامعه داشت، نتوانستند پروانه ساخت بگیرند. حتی بعضی از فیلم ها اگر هم بتوانند پروانه ساخت بگیرند در مرحله پروانه نمایش و اکران به مشکل می خورند. درمورد “جابجا” هم به خاطر مسایلی که در فیلمنامه مطرح شده بود، از ابتدا می دانستیم به مشکل برمی خورد اگر چه قصه شیرین و خوبی داشت و بابک ربیعی از شاگردان ناصر تقوایی آن را نوشته بود اما متاسفانه موفق به دریافت پروانه نمایش نشد. این سالها بحرانی برای سینما به وجود آمد که مدیران فرهنگی پای حرف خود برای کمک به اکران فیلم ها نایستادند. اختلافاتی پیدا شد و بخشی از فیلم های سینمایی را به سمت ممیزی های تند و تیز بردند و حالا بعد از ماه ها انتظار این فیلم هم با حذفیات قابل توجهی اکران شد.
جابجا»روز پنجشنبه ۱۷ مرداد در تهران که عملا میتوانیم بگوییم با پایان ماه مبارک رمضان اولین روز اکران عمومیاش بوده است ۲۶ میلیون و روز جمعه ۴۵ میلیون تومان فروش داشت و حتی در شهر مذهبی قم با وجود آنکه جمعه عید فطر بود دو میلیون تومان و در مشهد سه میلیون تومان فروش داشته که با روند فعلی بسیار امیدواریم «جابجا»بتواند به باشگاه میلیاردیها وارد شود.» علی توکلنیا، کارگردان فیلم پیش از این فقط دو اثر ساخته: یکی «نفرین» (محصول سال ۱۳۸۹) در ژانر وحشت و دیگری «مدیوم» که در قالب یک تله فیلم ساخته شد و به نمایش درآمد. هر دو فیلمهایی معمولی و نه چندان موفق بودند.
پرفروش شدن فیلم «جابجا» با گروه بازیگرانی مانند اکبر عبدی، حمید لولایی و مهران غفوریان به نوعی بازگشت به دهه ۸۰ و سالهایی است که کمدیهای ارزانقیمت با بازیگران تلویزیونی رواج زیادی داشتند و اتفاقا در گیشه خیلی هم موفق بودند. شاید خیلیها با پرفروش شدن فیلمهایی مانند«جابجا» که به هر حال با یک فیلم سینمایی کامل یا حتی خوب فاصله زیادی دارد، موافق نباشند اما بهنظر میرسد این موجی است که هر چند سال یکبار در سینمای ایران اتفاق میافتد. شاید با مطالعه بیشتر و تحلیل آن، به جای حذف این نوع فیلمها بتوان آنها را از نظر فیلمنامه، فنی و در کل ساختار سینمایی ارتقا داد.
نظرات